РНОКПП (раніше індивідуальний податковий номер — ІПН) у ЦНАП міста Львова: все, що вам потрібно знати

  • 458

Оформлення РНОКПП не вважається обов`язковим, але його наявність значно полегшує розв`язання різноманітних питань для громадян.

У кожного громадянина є набір базових документів, необхідних для здійснення різноманітних операцій. Завдяки їм, підтверджується особа та статус громадянина. Один з таких документів — це РНОКПП (ІПН). Саме про особливості його отримання та використання має знати кожен мешканець країни. Це допоможе уникнути складнощів під час взаємодії з різноманітними державними органами.

Реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) (раніше індивідуальний податковий номер (ІПН)) — це цифровий код, необхідний кожному платнику податків для обліку в фіскальних органах. РНОКПП оформлюється один раз у житті та більше не змінюється. Код вважається базовим документом разом з паспортом громадянина.

Навіщо потрібна картка платника податків

Зараз складно уявити сферу, в якій не використовується РНОКПП. Він допомагає засвідчити особу та оформити різноманітні угоди, пільги, субсидії, соціальні виплати, власний бізнес, придбати нерухомість, автомобіль або інші матеріальні цінності.

Як отримати РНОКПП

Можливість отримати РНОКПП надається незалежно від віку. Оформити документ можуть як повнолітні громадяни, так й діти з самого народження. В останньому випадку їхні інтереси мають представляти повнолітні довірені особи, наприклад: мати, батько або опікун дитини.

Оформити картку можна як під час особистого візиту в податкову службу, так і в ЦНАП міста Львова.

Розглянемо порядок отримання РНКОПП через ЦНАП міста Львова

Прийом документів на цю послугу у ЦНАП здійснюється як і в порядку «живої черги», так і за попереднім записом.

На виготовлення картки відводиться п`ять робочих днів. Після цього терміну власник має особисто відвідати податкову для отримання документу. Важливо! Виготовлений код видається тільки після підтвердження особи заявника. Для цього потрібно взяти з собою документи з якими зверталися для його оформлення.

Перелік документів для оформлення відрізняється. Єдиною для всіх є заява за формою №1 ДР, що треба заповнити згідно зразка.

Документи, що потрібні для отримання

Повнолітній громадянин України:

  • паспорт громадянина України;
  • витяг про реєстрацію місця проживання.

Представник неповнолітнього громадянина України (мати, батько, опікун):

  • паспорт громадянина України одного з батьків (опікуна);
  • свідоцтво про народження дитини;
  • витяг про реєстрацію місця проживання дитини;
  • для опікунів додатково потрібне рішення про надання опіки.

Додатково:

  • довідка про реєстрацію особи громадянином України (якщо батьки — іноземці);
  • довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для ВПО).

Усі документи надаються українською мовою. Якщо документ оформлений іноземною мовою, потрібно додати завірений переклад та його копію.

Відновлення та внесення змін

Пошкоджену картку, як і втрачену, можна відновити. У цьому також допоможе ЦНАП. Процедура не відрізняється від отримання картки вперше.

Дублікат документа видається безплатно, як і первинне його оформлення і єдина відмінність з оригіналом — на новій картці стоятиме відмітка Дублікат.

Коли змінюються особисті дані, потрібно потурбуватися і про заміну картки. Сам податковий номер не змінюється, лише видається нова довідка з дійсним прізвищем та ім`ям. Виконується заміна по заяві користувача, з документів з собою потрібно мати:

  • паспорт громадянина України;
  • витяг про реєстрацію місця проживання;
  • документ на основі якого відбулася зміна прізвища чи імені.

РНОКПП зазначений на ID-картці та свідоцтві про народження має таку ж юридичну силу, як і довідка про присвоєння РНОКПП, тому окремо її виготовляти немає потреби.

Чекаємо вас у наших підрозділах!